Atag Verwarming

Productdata website ATAG altijd actueel met PIM van Compano

ATAG Verwarming

Contactpersoon

Frank Westerbeke – ICT Manager ATAG Verwarming

Vraagstuk

Nieuwe meertalige responsive website met productinformatie die afgestemd is op alle doelgroepen (consument, installateurs en zakelijk)

Oplossing

Productinformatie automatisch updaten vanuit Compano PIM

Met grote passie voor comfort en warmtetechniek worden in het Gelderse Lichtenvoorde al ruim 70 jaar duurzame verwarmingsproducten gemaakt. ATAG Verwarming kent een sterke betrokkenheid met energiebesparing. Dit komt terug in regelmatige introducties van nieuwe oplossingen, gebaseerd op duurzame energiebronnen zoals zonne-energiesystemen en warmtepompen. Daarnaast wordt dagelijks gewerkt aan het energiezuiniger maken van de traditionele producten (zoals cv-ketels en warmwatertoestellen) en investeringen in projecten gericht op de toekomstige energietoepassingen. ATAG Verwarming maakt onderdeel uit van de Ariston Thermo Group en behoort daarmee tot een wereldspeler die in maar liefst 150 landen actief opereert.

De uitdaging

De verouderde website van ATAG Verwarming was aan vernieuwing toe. Men wilde graag in meerdere talen de verschillende doelgroepen (consument, installateur en zakelijk) voorzien van specifiek op hen afgestemde (product)informatie. Voor de “Select Dealers” is tevens een afgeschermd gedeelte beschikbaar voor specifieke dealer informatie. Samen met full-service digitaal bureau Frontis uit Varsseveld is ATAG Verwarming de uitdaging aangegaan dit in een nieuwe website vorm te geven.

Altijd actuele productinformatie

Alle productinformatie en bijbehorende documentatie wordt in het Kentico CMS continu geactualiseerd vanuit het PIM-systeem van Compano. Hierdoor is de informatie op de website altijd actueel en bespaart ATAG Verwarming tijd in websiteonderhoud. De actuelere data leidt tot tevreden terugkerende klanten.

“Binnen Compano PIM kunnen wij bij ATAG Verwarming al onze productinformatie in één systeem uitstekend beheren, verrijken en aanvullen met extra informatie, afbeeldingen en bijlagen om zo onze klanten van voor hun specifieke informatie te voorzien.” vertelt Westerbeke. “Pragmatisch en aanvullend” zo omschrijft hij de samenwerking met Compano. “We wisten wat we wilden bereiken met onze website en Compano heeft het samen met Frontis werkelijkheid gemaakt.”

Product selectie hulp

Op de website is ook een Comfortkiezer te vinden. De klant krijgt op basis van een aantal eenvoudige vragen een helder online advies voor een ketel. Zelfs een prijsgunstiger en een duurzamer alternatief worden daarbij aangegeven! De Comfortkiezer maakt ook gebruik van gesynchroniseerde productdata uit het Compano PIM-systeem.

Toekomstig gebruik PIM

Op onze vraag hoe de heer Westerbeke het gebruik van PIM verder ziet in de ATAG-organisatie antwoord hij ad rem: “Er zijn legio toepassingen die ik nu al zie. We willen graag publiceren op datapools in Nederland, België en Duitsland. Daarnaast zou ik als volgende stap graag onderdelen en certificaten binnen PIM willen koppelen aan de producten. Ook zie ik PIM-data als basis om aanbiedingen van speciale installaties te kunnen maken. Kortom, mogelijkheden te over. We zullen eerst intern prioriteiten stellen om vervolgens samen met Compano de vervolgstappen te zetten naar een nog professioneler datamanagement” aldus Westerbeke.

Voor meer informatie over ATAG: www.atagverwarming.nl

“We wisten wat we wilden bereiken met onze website en
Compano heeft het samen met Frontis werkelijkheid gemaakt.”
- Frank Westerbeke, ICT Manager ATAG Verwarming
Atag Verwarming
Scroll naar boven